Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας αποτελεί ένα συνολικό συστηματικό και μεθοδικό απολογισμό των δραστηριοτήτων και των αποτελεσμάτων που σχετίζονται με το σχολείο. Η διαδικασία της αξιολόγησης επιτρέπει στο σχολείο να διακρίνει τόσο τις δυνατότητές του, όσο και τα πεδία στα οποία χρειάζεται μια περαιτέρω βελτίωση, στη βάση προγραμματισμένων κινήσεων προόδου. Η επιτυχία ενός σχολείου στον σύγχρονο κόσμο εξαρτάται άμεσα από τη δυνατότητά του να βελτιώνεται και να εκσυγχρονίζεται. Η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης ενδεικτικά εξαρτάται από τα:
Επίπεδα ποιότητας σε σχέση με τα μαθησιακά αποτελέσματα
Απαραίτητη θεωρείται η εφαρμογή των παιδαγωγικών μεθόδων της συνεργατικής μάθησης και της ομαδοκεντρικής διδασκαλίας, όπου επιδιώκεται οι μαθητές να μάθουν να εργάζονται και να συνεργάζονται με άλλους και να επικοινωνούν αποτελεσματικά
Επίπεδα ποιότητας σε σχέση με τη Διεύθυνση του σχολείου
Η Διεύθυνση του σχολείου πρέπει να είναι δεκτική στις απόψεις των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονιών, ώστε να διασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Γενικά, η Διεύθυνση του σχολείου οφείλει να καλλιεργεί ένα θετικό περιβάλλον, να καθοδηγεί το συλλογικό προγραμματισμό, να προσπαθεί πάντοτε να έχει την απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή για την όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερη λειτουργία του σχολείου και γενικά να προσπαθεί για τη συνεχή ανέλιξη και προσωπική επιμόρφωση του προσωπικού του σχολείου του
Επίπεδα ποιότητας σε σχέση με το βαθμό εμπλοκής και τις απόψεις των γονέων
Το σχολείο έχει μηχανισμούς που διασφαλίζουν την εποικοδομητική συμμετοχή των γονιών στη λήψη αποφάσεων. Τα δικαιώματα των γονιών και η σπουδαιότητα της συμβολής τους μέσα στο σχολείο πρέπει να αναγνωρίζονται τόσο από τη Διεύθυνση όσο και από τους εκπαιδευτικούς
Επίπεδα ποιότητας σε σχέση με την ικανοποίηση των μαθητών και διδασκόντων
Με την εύρεση νοήματος κατά την απόκτηση γνώσης οι μαθητές νιώθουν ικανοποίηση για τα μαθησιακά αποτελέσματα. Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να δείχνουν θετική συμπεριφορά προς τους μαθητές ανεξάρτητα από προσωπικές προτιμήσεις. Σαν αποτέλεσμα αυτών των συμπεριφορών των δασκάλων, οι μαθητές πετυχαίνουν να φτάσουν σε υψηλά επίπεδα μάθησης, αφού οι προσδοκίες των εκπαιδευτικών τους ωθούν στην κατάκτηση της γνώσης και στη δημιουργία αισθήματος αυτοπεποίθησης και ικανοποίησης.
Η διενέργεια αξιολόγησης για τη σχολική χρονιά 2021-22 δικαίωσε την πολυετή προσπάθεια της σχολικής μας κοινότητας και την οδήγησε στην αριστεία. Πεποίθηση όλων μας αποτελεί ότι η αξιολόγηση μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της σχολικής μονάδας, του κάθε εκπαιδευτικού και του κάθε μαθητή.
Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης Σχολικής Μονάδας 2021-22