Συμμετοχή του 3ου Γυμνασίου στους 7ους Μαθητικούς Αγώνες Ν.Ε. Γλώσσας Κεντρικής Μακεδονίας «Η γλώσσα μου… ο κόσμος μου»

Το 3ο Γυμνάσιο  συμμετέχει για έβδομη συνεχόμενη χρονιά στους Αγώνες Γλώσσας Κεντρικής Μακεδονίας για μαθητές και μαθήτριες Γυμνασίων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, που διοργανώνουν ο  Σύλλογος Αποφοίτων Φιλοσοφικής Σχολής Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης «ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ» με έγκριση της Π.Δ.Ε. Κ. Μακεδονίας και σε συνεργασία με Συμβούλους Εκπαίδευσης Φιλολόγων.  Οι Αγώνες Γλώσσας, που θα διεξαχθούν διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας Webex, θα πραγματοποιηθούν σε δύο φάσεις, την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024 (προκριματικός αγώνας) και την Πέμπτη 4 Απριλίου 2024 (τελικός αγώνας).

Σκοπός της δράσης αυτής είναι να ενισχυθεί το ενδιαφέρον των μαθητών και μαθητριών Γυμνασίου για τη νεοελληνική γλώσσα, αλλά και να διευρυνθούν οι γλωσσικοί τους ορίζοντες μέσα από παιγνιώδεις και ομαδοσυνεργατικές διαδικασίες. Ταυτόχρονα, στόχοι του διαγωνισμού είναι ο εμπλουτισμός και η διεύρυνση με τρόπο δημιουργικό του γλωσσικού μαθήματος σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών, αλλά και η ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών σε ζητήματα διδακτικής της ελληνικής σε ψηφιακό περιβάλλον.

Πρόσκληση σε επιμορφωτική εκδήλωση

Στο πλαίσιο υλοποίησης της Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας και εκπόνησης του Σχεδίου Δράσης του σχολείου μας στονΆξονα «Σχέσεις σχολείου-Οικογένειας» θα πραγματοποιηθεί  επιμορφωτική εκδήλωση που απευθύνεται  προς τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/-τριών και τους καθηγητές/-τριες του σχολείου μας.

Το θέμα για το οποίο οι γονείς επιθυμούν να ενημερωθούν, όπως προέκυψε μετά από τη διερεύνηση των επιμορφωτικών  αναγκών τους μέσω έρευνας που διεξήχθη, αφορά τις σχέσεις τους με τα παιδιά τους κατά την εφηβεία και στοχεύει την ενημέρωση, καθοδήγηση και ενδυνάμωση του γονεϊκού τους ρόλου. Συγκεκριμένα, προκρίνεται το εξής θέμα:

 

 «Ο ρόλος των γονέων κατά την εφηβεία των παιδιών τους: Αυτοεκτίμηση και όρια».

 

Η εκδήλωση ορίζεται να πραγματοποιηθεί διαδικτυακά, τη Δευτέρα, 15 Απριλίου 2024 και ώρα 6:00 μ.μ. με εισηγήτρια την κ. Δεμιρτζή Καλλισθένη, Ψυχολόγο και Στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης Εξαρτήσεων Π.Ε. Σερρών «ΟΑΣΙΣ».

Ο σύνδεσμος για την είσοδο στην πλατφόρμα webexείναι:

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/arapaki

Η επιμορφωτική συνάντηση έχει ως ιδιαίτερο στόχο την κατανόηση της ψυχοσύνθεσης, των αναγκών και της συμπεριφοράς των εφήβων καθώς και την αναζήτηση τρόπων βελτίωσης της επικοινωνίας γονέων - εφήβων.

Υπεύθυνες για τη διοργάνωση της επιμορφωτικής εκδήλωσης είναι οι υπεύθυνες της Ομάδας Δράσης που δραστηριοποιούνται στον άξονα της ενδυνάμωσης των σχέσεων σχολείου-οικογένειας, κκ. Ζαφειροπούλου Σοφία και Καφταντζή Ελένη.

 

Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων

Στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας των αδέσποτων ζώων  πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας  την Πέμπτη 4 Απριλίου εκδήλωση ώστε να πληροφορηθούν οι μαθητές μας για την προστασία των ειδών υπο εξαφάνιση, για την φροντίδα των αδέσποτων ζώων και για τη Διεθνή Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των ζώων . Υπεύθυνος καθηγητής Κουτσουρίδης Μιχάλης Φυσικός 

 

Εκδρομή Γ τάξης Ιωάννινα

Το τριήμερο 02 έως 04 Απριλίου 2024 πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική εκδρομή των μαθητών της Γ’  Γυμνασίου στα Ιωάννινα.

Κατά τη στάση μας στο Μέτσοβο, στη διαδρομή προς τα Ιωάννινα, επισκεφθήκαμε το Λαογραφικό Μουσείο Μετσόβου, που στεγάζεται στο αρχοντικό Τοσίτσα. Ξεναγηθήκαμε στους χώρους του, στους στάβλους, στις αποθήκες, τα μεγάλα σαλόνια, αναγνωρίσαμε χρηστικά και πολύτιμα αντικείμενα και μεταφερθήκαμε στον τρόπο ζωής περασμένων εποχών.

Τη δεύτερη ημέρα, αρχικά, επισκεφθήκαμε το Σπήλαιο του Περάματος. Στο Κέντρο Προβολής Σπηλαίου «Άννα Πετρόχειλου» παρακολουθήσαμε 20΄ ντοκιμαντέρ «Ο κόσμος των Σπηλαίων» της Εφορείας Παλαιοανθρωπολογίας και Σπηλαιολογίας Αθηνών του Υπουργείου Πολιτισμού, που αναφερόταν στη δημιουργία και τα είδη των Σπηλαίων, στο διάκοσμο αυτών, στα παλαιοντολογικά και αρχαιολογικά ευρήματα, στην πανίδα καθώς και στη σχέση των ανθρώπων με τα Σπήλαια. Στη συνέχεια, ξεναγηθήκαμε στο Σπήλαιο που είναι από τα ομορφότερα και πλουσιότερα στην Ελλάδα με τα 19 διαφορετικά είδη σταλακτιτών και σταλαγμιτών. Από την έξοδό του στην κορυφή του λόφου θαυμάσαμε τη λίμνη Παμβώτιδα και το νησάκι.

Επόμενος σταθμός μας, το νησάκι των Ιωαννίνων και το Μουσείο Αλή Πασά και Επαναστατικής περιόδου. Αφού επιβιβαστήκαμε στο καραβάκι και στη συνέχεια διασχίσαμε τον παραδοσιακό οικισμό του νησιού φτάσαμε στο Μουσείο, όπου μας υποδέχθηκε ο ιδιοκτήτης του Φώτης Ραπακούσης και μας σύστησε τον Αλή πασά και την εποχή του. Στο εξοχικό του Αλή Πασά είδαμε το περίφημο χρυσοποίκιλτο καριοφίλι του Αλή Πασά (1804), το ασημένιο ξιφίδιο του Εθνικού Ευεργέτη Απόστολου Αρσάκη (1813), την αυθεντική μεταξωτή φορεσιά της Κυρα-Βασιλικής (συζύγου του Αλή Πασά), το περίφημο μακρύ τσιμπούκι του Αλή Πασά, τις κουρτίνες με κεντημένη τη μονογραφή (ντουγρά) του Σουλτάνου Μαχμούτ Β’ (1808–1839) και πολλά ακόμα πολύτιμα κειμήλια και αντικείμενα της εποχής.

Μετά την επιστροφή μας από το νησάκι κατευθυνθήκαμε στην ακρόπολη (Ιτς Καλέ) του Κάστρου και στο Μουσείο Αργυροτεχνίας. Στο μουσείο ήρθαμε σε επαφή με την ιστορία και την τεχνολογία της αργυροτεχνίας στην Ήπειρο. Γνωρίσαμε παραδοσιακές τεχνικές μορφοποίησης και διακόσμησης αργυρών αντικειμένων και μάθαμε τα στάδια της κάθε τεχνικής. Περιηγηθήκαμε στη συλλογή των έργων ηπειρώτικης αργυροχρυσοχοΐας από το 18ο έως τον 20ό αιώνα και θαυμάσαμε κομψοτεχνήματα με περίτεχνες λεπτομέρειες, όπως κοσμήματα, όπλα και πολεμική εξάρτυση, ασημικά του σπιτιού και προσωπικά είδη.

Την τελευταία ημέρα, επισκεφτήκαμε το Μουσείο Ελληνικής Ιστορίας Παύλου Βρέλλη. Κατά την περιήγηση μας τα ολοζώντανα κέρινα ομοιώματα των ευεργετών, των ανθρώπων του πνεύματος, των αγωνιστών του έθνους, και ο υποβλητικός χώρος μας μετέφεραν στην προεπαναστατική περίοδο, τα χρόνια της επανάστασης και του πολέμου του ’40. Κατά την επιστροφή μας στις Σέρρες τελευταίος μας σταθμός ήταν η πόλη της Βέροιας με το πλήθος των βυζαντινών εκκλησιών, την παλαιά Μητρόπολη, τις παραδοσιακές συνοικίες της Μπαρμπούτας και της Κυριώτισσας με τα διατηρητέα που έχουν αναπαλαιωθεί, τα σαχνισιά και τις δίφυλλες βαριές πόρτες.

Συνοδοί καθηγητές:κ. Καλλιπόσης Στέργιος, κα Καφταντζή Ελένη,  κ. Μοσχολιός Σταύρος και κ. Σαββαΐδης Ιορδάνης.

 

 

2η ημέρα ΤΕΤΑΡΤΗ 03/04/2024

Επίσκεψη στο σπήλαιο Περάματος.

 

 

 

 

          

 

Συμμετοχή του 3ου Γυμνασίου στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα " Ψηφιακό αποτύπωμα"

Το σχολείο μας συμμετείχε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα " Ψηφιακό αποτύπωμα" που αφορά την ορθή χρήση του διαδικτύου και των προσωπικών δεδομένων. Στα πλαίσια του προγράμματος πραγματοποιήθηκε ομιλία- ενημέρωση  στους μαθητές τως τριών τάξεων από την κ Λαμπρινή Γυφτοκώστα Διευθύντρια Homo Digitalis την Δευτέρα 1 Απριλίου 2024. Υπεύθυνος εκπαιδευτικός της δράσης ο καθηγητής πληροφορικής  κ Μοσχολιός Σταύρος .

Διδακτική επίσκεψη στο ΚΠΕ Ποροΐων και στην Κερκίνη

Την Παρασκευή 29 Μαρτίου τα τμήματα Α2 και Β1 επισκέφθηκαν το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ποροΐων και τη λίμνη Κερκίνη στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος που εκπονείται κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά στο σχολείο μας με τίτλο ¨Η λίμνη που γίνεται ροζ» και του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με υπεύθυνες τις καθηγήτριες Αθανασιάδου Ολυμπία ΠΕ01 και Τσιάγκα Μαργαρίτα ΠΕ02.

Οι μαθητές, αφού ενημερώθηκαν από το προσωπικό του ΚΠΕ για τη λίμνη Κερκίνη, την ιστορία της, τη βιοποικιλότητά της και τη φυσική της αξία, ψυχαγωγήθηκαν με εκπαιδευτικά διαδραστικά παιχνίδια. Στη συνέχεια έκαναν έρευνα πεδίου στο  λιμανάκι της Λιβαδιάς και στο λιμανάκι των Ψαράδων παρατηρώντας με τηλεσκόπια τα πουλιά της λίμνης ενώ με πείραμα χημείας διαπίστωσαν την καθαρότητα του νερού της λίμνης. Στο τέλος επισκέφθηκαν τον Λιθότοπο και είδαν από κοντά το φράγμα της λίμνης. Η εκπαιδευτική αυτή επίσκεψη   αποτέλεσε ξεχωριστή εμπειρία και το καλύτερο μάθημα για τους μαθητές αφού είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά αργυροπελεκάνους, φλαμίνγκο, κορμοράνους, ερωδιούς, νανόχηνες, πελαργούς, κυπρίνους, βουβάλια και άλογα.

Συνοδοί καθηγητές: Αθανασιάδου Ολυμπία ΠΕ01, Ταΐρη Μαρία ΠΕ03ΕΑΕ και Τσιάγκα Μαργαρίτα ΠΕ02.

Επιμέλεια:

 

Ημερολόγιο

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"